לקראת מבחן באלקטרוסטטיקה

חיברו: זהורית קאפח, ד"ר אסתר בגנו וד"ר עידית ירושלמי, המחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע
מבוססת על "שגרות לאירגון ידע" והערכה עצמית שפותחו ע"י מורים לפיזיקה וחוקרים מהמחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע

תרגום לערבית - עמאד חאג' יחיא, מורה לפיזיקה, תיכון עתיד טייבה

מורים יקרים שלום,

רבים מאיתנו מסיימים בימים אלה את הוראת האלקטרוסטטיקה ותלמידינו חוזרים על החומר לקראת המבחן. לטובת התלמידים, הכנו פעילות הנקראת "לקראת מבחן" שמטרותיה לכוון את התלמידים לחזרה מובנית ומעמיקה של החומר הנלמד, לסייע להם לבדוק את מצב הידע שלהם ולאתר נקודות בהן הם מתקשים.

הפעילות מורכבת מ- 4 משימות. כל משימה ופתרונה יוצגו באתר התלמידים באופן הבא:

שלב א – הצגת המשימה
שלב ב-  התלמיד שולח את הפתרון למשימה בדוא"ל אל אתר התלמידים
שלב ג- התלמיד מקבל בדוא"ל סיסמת כניסה לדף סגור באתר שיכיל פתרון לדוגמא למשימה ודף להערכה עצמית המנחה את התלמיד כיצד לבדוק את עבודתו

בתחתית עמוד זה מצורפות המשימות הבנויות על 8 נוסחאות מרכזיות באלקטרוסטטיקה. אנו ממליצים לתלמידים  לבצען בסדר המוצע. עם זאת,  ניתן גם לבצען בנפרד.
משימה א': "מה הנוסחאות אומרות לי?" המתמקדת בפרוש הנוסחאות.
משימה ב': "למה הנוסחאות משמשות?" המתמקדת ביישום הנוסחאות בבעיות.
משימה ג': "מרוב נוסחאות לא רואים את היער" המתמקדת במציאת מכנים משותפים בין הנוסחאות ובקישורן לרעיונות חשובים.
משימה ד': "ממה כדאי לי להיזהר?" המתמקדת בטעויות נפוצות של תלמידים.

לעת עתה הצפיה בפתרונות למשימות אפשרית רק למורים שנרשמו לאתר וסיסמתם אושרה. לחצו כאן למעבר לפיתרונות .

אם המשימות נראות לכם, אנא הפנו את תשומת לב התלמידים לקיומן באתר התלמידים. לחצו כאן למעבר לדף המשימות באל"פ, אתר התלמידים.

  משימה א': "מה הנוסחאות אומרות לי?" פרוש הנוסחאות (עברית)
  משימה א': "מה הנוסחאות אומרות לי?" פרוש הנוסחאות (ערבית)
  תשובות למשימה א (עברית)
  משימה ב': "למה הנוסחאות משמשות?" יישום הנוסחאות בבעיות (עברית)
  משימה ב': "למה הנוסחאות משמשות?" יישום הנוסחאות בבעיות (ערבית)
  משימה ג': "מרוב נוסחאות לא רואים את היער" מציאת מכנים משותפים בין הנוסחאות וקישורן לרעיונות חשובים (עברית)
  משימה ג': "מרוב נוסחאות לא רואים את היער" מציאת מכנים משותפים בין הנוסחאות וקישורן לרעיונות חשובים (ערבית)
  משימה ד': "ממה כדאי לי להיזהר?" טעויות נפוצות של תלמידים (עברית)
  משימה ד': "ממה כדאי לי להיזהר?" טעויות נפוצות של תלמידים (ערבית)