רכיבי נגישות
הדגשת ניווט מקלדת
בחר גודל פונט
איפוס
טקסט
טקסט
בינוני
טקסט
גדול
גופן
קריא
בחר קונטרסט
איפוס
ניגודיות
ניגודיות
עדינה
ניגודיות
גבוהה
שחור
לבן
הדגשת
כותרות
הדגשת
לינקים
הגדלת
עמוד
איפוס הגדרות נגישות
אתר מורי פיזיקה - עמוד הבית
דף הבית
מי אנחנו
מה חדש?
הרשמה להשתלמויות
כנסים
כנס שנתי ארצי של מורי הפיזיקה - תשפ"ג 2022
לוח מודעות
הצעות עבודה
חיפוש עבודה
פיקוח
חוזרי מפמ"ר
תוכנית לימודים
בחינת הבגרות
התאמות לימודיות בבחינות בגרות
למידה בימי הקורונה ומה יקרה לאחריה? - טרילוגיה
עידוד בנות ללימודי פיזיקה
פורום פיקוח
שימושון
קישורים
פורומים
פיקוח
בחינות מתכונת תשפ"ג - 2023
מתלבטים
מורים מציעים
קורס אקדמי מקוון - תמיכה
דיבורים
צור קשר
הרשמה
WWW
אתר מורי הפיזיקה
אלקטרוסטטיקה - משאבים להוראה מרחוק
חוקי ניוטון -משאבים להוראה מרחוק
קינמטיקה - משאבים להוראה מרחוק
הרצאות מורים לפיזיקה במערכת השידורים הלאומית - מכניקה
הרצאות מורים לפיזיקה במערכת השידורים הלאומית - א"מ
מכניקה
אלקטרומגנטיות
קרינה וחומר
תופעות יסודיות של האור
המודל החלקיקי של האור
גלים מכניים ואלקטרומגנטיים
המודל הדואלי של האור
מבנה האטום
דואליות החומר
הגרעין ומבוא לחלקיקים יסודיים
אוריינות מדעית
שאלות קצת אחרות
מושגים
מולטימדיה
מורים מציעים
איורים
ספרים
מעבדה
פיזיקה בקמפוס IL
הערכה חלופית - 30 אחוז
בגרות
שיטות הוראה
קהילות מורים
מורים לפיזיקה בראשית דרכם
אולימפיאדת הפיזיקה
מורים מציעים
פרסים למורה מצטיין
ספרים
אוריינות וחשיבה מדעית
מלמדים אחרת
בוחרות ובוחרים פיזיקה!
המלצות השבוע
פיזיקה ופיזיקאים
היסטוריה של הפיזיקה
תהודה
מן העיתונות המקצועית והפופולרית
מילון מונחים
גיאוגרפיה אדם וסביבה
אתה נמצא כאן
עמוד הבית
>
קרינה וחומר
>
מושגים
>
גל
>
אבחון קשיים
אבחון קשיים
קובץ קשיים נפוצים ושאלות לבדיקת הבנת המושג
גלים מעבירים חומר
תלמידים נוטים לחשוב שגלים מעבירים חומר
אנרגיה ותנע של גל
תלמידים נוטים לחשוב שלגלים אין אנרגיה ותנע.
הקשר בין משרעת לבין מהירות הגל
תלמידים נוטים לחשוב שגלים בעלי משרעת גדולה יותר נעים מהר יותר באותו תווך.
מהירות ההתקדמות של הגל במיתר
תלמידים נוטים לחשוב שאם יניעו מיתר מתוח בקצב מהיר יותר, יגדילו את מהירות ההתקדמות של הגל במיתר
גלים אורכיים
תלמידים מתקשים בהבנה של גלים אורכיים
תיאור גרפי של פולס
תלמידים נוטים לזהות את צורת הפולס עם גרף מקום-זמן של נקודה על הפולס
תיאור גרפי של גל
תלמידים מתקשים בהבנת ההבדל שבין גרף מקום- זמן של נקודה על גל המתקדם על חבל לבין תמונת העתק-מקום של החבל ברגע מסוים.
כיוון התקדמות הגל וחזית הגל
תלמידים מתקשים באבחנה בין כיוון התקדמות הגל וחזית הגל באמבט גלים
מהירות הגל במעבר מתווך אחד לאחר
תלמידים נוטים לחשוב שמהירות הגלים אינה משתנה במעבר מתווך אחד לתווך שני.
קובץ קשיים נפוצים ושאלות לבדיקת הבנת המושג
אתר נגיש
כניסה לחברים רשומים
דואר אלקטרוני:
סיסמא:
הכנס אותי אוטמטית בפעם הבאה
שכחת את הסיסמא?