פותחה על ידי: אריק מזור, אוניברסיטת הרווארד.
תרגום חופשי של המאמר: הוראת עמיתים
מטרות האסטרטגיה:
באסטרטגית "הוראת עמיתים" ההוראה מתבססת על קריאה מקדימה של החומר, מתייחסת לקשיים פוטנציאליים, מעמיקה את ההבנה ובונה את הביטחון העצמי של התלמיד.
שלבי האסטרטגיה
-
התלמידים מקבלים חומר לקריאה בבית.
-
המורה מגדיר לעצמו מהן הנקודות הבסיסיות בהן הוא רוצה לעסוק בשיעור (המורה אינו מציג בשיעור הגדרות, משוואות ודוגמאות הרשומות בספר).
-
בתחילת השיעור התלמידים עונים על בוחן קצר הבודק אם התלמידים קראו את החומר.
-
המורה מסביר בקצרה את המושג או את העיקרון בו הוא רוצה לדון.
-
המורה מקרין מעל גבי שקף שאלת מושג.
-
התלמידים מצביעים על תשובתם באמצעות קלפי המספרים שבידיהם.
-
התלמידים דנים ביניהם ומנסים לשכנע אחד את השני בנכונות תשובתם.
-
התלמידים מצביעים שוב על תשובתם.
-
אם התשובות משביעות רצון (כ –90% מהתלמידים עונים נכון), המורה עובר לשאלת המושג הבאה (בדרגת קושי גבוהה יותר). אם אינן משביעות רצון, הוא מרחיב את ההסבר ורק אז עובר לשאלת מושג הבאה.