תאוצה ללא נוסחת העתק

 

אחת ממגבלות ההוראה שלי ששמתי לב אליה : הקושי לשכנע את התלמידים , במיוחד בכיתות י'' ,להשתמש בגרפים כדי לדלות יידע ונתונים.
שנה שעברה הפכתי את הסדר ואני חייב לומר בהצלחה מדהימה. תלמידי כיתות י'' פתרו בעיות מסובכות ביותר בעזרת הגרפים. חלק מהבעיות מצורפות.
כפי שניתן לראות בקובץ המצורף , לימדתי את נוסחת המהירות של גוף שנע בתאוצה קבועה , אחר כך ראינו איך נראה גרף מהירות זמן של גוף הנע בתאוצה קבועה.
כאן אמרתי להם את ההכללה: שהשטח הכלוא בגרף מהירות זמן בכל סוג של תנועה מייצג את ההעתק.
הבטחתי להם להוכיח זאת כאשר ילמדו אינטגרלים.
מכאן והלאה פתרנו בהצלחה רבה אוסף של בעיות
תאוצה בעזרת גרפים בלבד , בלי לדעת כלל את נוסחת ההעתק. כפי שכבר ציינתי ההצלחה הייתה רבה, ולאחר מכן לימוד נוסחת ההעתק והעבודה איתה הייתה קלה מאד. בסיום השנה הרווחנו קבוצה רחבה של תלמידים ששלטו היטב בגרפים.

 

 

  תאוצה ללא נוסחת העתק

הצעות נוספות