היחידה לשוויון בין המינים בחינוך, הפיקוח על הוראת הפיזיקה והוראת מדע וטכנולוגיה מזמינים אתכם להשתתף בהשתלמות ייחודית שמטרתה להכשיר מורות ומורים מובילים, אשר יובילו את הנושא של הטמעת חשיבה מגדרית בהוראת הפיזיקה בקרב מורים בחטיבות הביניים ובתיכונים.
מחקר בנושא שנערך ב-MindCET מצא כי בקרב מורי פיזיקה שכיתותיהם מאוזנות מגדרית לאורך זמן, קיימים דפוסים משותפים שיכולים להסביר את האיזון המגדרי (אחוז תלמידות גבוה) בכיתותיהם. המורים פעלו מתוך תפיסת עולמם החינוכית-ערכית ומתוך רצון לקדם את התלמידים שלהם.
מאמר מצוין של ליהי גבור ממכון דוידסון המסביר את הסיבות למיעוט בנות במגמות המדעיות.
בפרט, על התפיסה העצמית השונה של בנות לעומת בנים- מה קורה כשתלמידה מצליחה ומה קורה כשתלמיד נכשל?
מרתק. מומלץ מאוד למורים ולמורות שהנושא בנפשם.