מניסוי סטנדרטי לפרויקט. שילוב הוראה מבוססת חקר בלמידת פיזיקה בכיתות ט'- י''א

גנאדי אקסלרוד, ורה סופרפיין, פתחי שלבי, אברהם אוקסמן
אחר''ת עמקים
gennadyakselrod@gmail.com

מטרת הפעילות:

הנגשת הגישה הקונסטרוקטיביסטית למשתתפי הסדנה


שלבי הפעילות:

  1. חשיפה לנושא: הצגת מודל שילוב החקר בהוראת הפיזיקה
    הוראה כוויתור המורה על בלעדיות בבעלות על הידע.
    חקר כמשאב להוראת הנושאים מתוך הסילבוס הרגיל
    גילוי מקדם הקניית החומר החדש – תפקידם של ניסוי מודרך\ חקר תיאורטי
    הוראה ממוקדת למידה- תפדידם של פרויקט חקר\מיניפרויקט
    חקר פתוח אך סופי- תוצרי הלמידה.

  2. הפעלת המשתתפים בקבוצות קטנות בהנחיית מנחי הסדנה
    המשתתפים יתנסו בתור לומדים בתהליך חקר מבוסס ניסוי מעבדה בנשאים שונים מתוך תכנית הלימודים ט'-י''ב, יחשפו למטודולוגיה מקורית מאת מורים עם ניסיון רב בשילוב מעבדה חוקרת בהוראת הפיזיקה, ידונו בהזדמנויות שילוב ניסויי החקר ברצף ההוראה.

  3. דיון והצגות הלמידה ע''י המשתתפים
    שיתוף ידע - למידת עמיתים (במתכונת הצגת ביניים).