אסף בר יוסף ומורי PeTeL, המחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע
asafbj@weizmann.ac.il
מטרת הסדנא היא לחשוף את המורים המשתמשים בPeTeL, ומורים המעוניינים לשלב את PeTeL בהוראתם בעתיד, לאפשרויות לליווי שוטף של לימודי המעבדה בקרב תלמידי 5 יח"ל פיזיקה.
הסדנא תכלול התנסות פרקטית בסביבה ותתמקד במספר היבטים מרכזיים:
-
מרחב הוראה דיגיטלי המותאם ע"י המורה לכל כיתה המלווה את לימודי המעבדה
-
האפשרויות השונות להגשה, בדיקה וריכוז דו"חות המעבדה דרך הסביבה
-
אפשרויות הצגת תוצרי הניסוי של תלמידים מעבר לדו"ח הסטנדרטי
-
פיתוח מיומנויות מעבדה ע"י הפעילויות האינטראקטיביות בסביבה
-
שיתופיות בין מורים בסביבה
סביבת PeTeL, המפותחת במכון וייצמן למדע, היא סביבה דיגיטלית שיתופית ועתירת משאבים, המיועדת לשימוש כלל מורי הפיזיקה בארץ ותלמידיהם ללא עלות. הסביבה מאפשרת למורים לאתר תכנים במאגר שיתופי, להעבירם לסביבה האישית שלהם בו רשומים תלמידיהם, לעצב ולהתאים אישית את רצף ההוראה לכיתתם ולבסוף לשתף את עמיתיהם המורים ברחבי הארץ בפעילויות המוצלחות שהעבירו. בשנה זאת כ-100 מורים לפיזיקה וכ-4000 תלמידים מלווים את לימודי הפיזיקה בסביבת PeTeL.
הפעלת המשתתפים:
המורים המשתתפים, בין אם הם משתמשים בסביבה או לא, יתנסו במחשבים באפשרויות השונות שהסביבה מציעה וידונו בקבוצות ביתרונות ובחסרונות של שילוב הסביבה בהוראת המעבדה.