| | | | | מסמך זה, שהוכן על ידי צוות המדריכים ואושר על ידי הפיקוח על הוראת הפיזיקה מהווה סיכום המלצות להערכה חלופית בהוראת ה- 30% מתכנית הלימודים ל- 5 יח"ל.
היקף התוכנית יהיה 4.5 ש"ש (מתוך 15 ש''ש סה''כ להוראת פיזיקה ברמה של 5 יח''ל).
נושאי הלימוד במסגרת ההערכה החלופית ילקחו מפרק ה"קרינה וחומר", או "פרקי הבחירה" שנלמדו בעבר. הדגש יושם על למידה חווייתית, מעוררת סקרנות ומותאמת טכנולוגית למאה ה-21.
| |  |
|
| | | | | מערך שיעור מלווה מצגת. | |  |
|
| | | | | הרבה פיזיקה וגם מעבר....
חקירת התנגשויות מהביטים שונים. 12/08/2018 | |  |
|
| | | | | והקשר עם חוק השלישי של ניוטון. 10/08/2018 | |  |
|
| | | | | אוסף גדול של מקורות על החוק ביום יום. 6/06/2018 | |  |
|
| | | | | על כוחות, התמדה ועוד... | |  |
|
| | | | | 4/12/2017 | |  |
|
| | | | | האור בתורת הקוונטים. 6/12/2017 | |  |
|
| | | | | הרחבה של נושא הכבידה, החל מחוק הכבידה של ניוטון ועד תורת היחסות. 9/12/2017 | |  |
|
| | | | | ניתוח מצבים שונים, המופיעים בסרטים. האם הכול אפשרי?
אפשר להרחיב את בדיקת הסרטים המופיעים באתר או להשתמש באחרים, לפי רצון התלמידים
9/12/2017 | |  |
|
| | | | | אוסף חומרים, להרחבת הנושא מתוכנית הלימודים. 6/11/2017 | |  |
|
| | | | | אתר אסטרונומיה בפעולה http://www.aastro.net נועד לקדם את הידע באסטרונומיה בקרב תלמידי תיכון וחטיבות ביניים. | |  |
|
| | | | | קיים קשר הדוק בין כלי נגינה ופיזיקה. בדף זה תמצאו מידע רחב לגבי כלי נגינה והר=קשר שלהם להבנת נושאים בפיזיקה | |  |
|
| | | | | לקות ראייה או ראייה ירודה מוגדרת כפגיעה קשה בחדות ראייה או בשדה הראייה, שאינה ניתנת לתיקון באמצעות משקפיים רגילים או עדשות מגע
טיפול בבעיות אלו מצריך התאמת עזרי ראיה אופטיים ואלקטרוניים | |  |
|
| | | | | דיודה פולטת אור (LED - Light-Emitting Diode) היא דיודה אשר בעת מעבר זרם חשמלי דרכה פולטת אור בספקטרום צר. דיודות מסוג זה הן הרכיב העיקרי בנוריות חיווי וכן בנורות לד, והן נמצאות גם בטלפונים סלולריים, בצגי טלוויזיה וצגי מחשב מסוימים, ובמכשירים אחרים | |  |
|
| | | | | סרטון מלווה בהסברים על האפקט הפוטואלקטרי. קיים דף עבודה מלווה לסרטון - אפשרות לעבודה בכיתה בקבוצות או לחילופין לשיעורי בית
כמו כן מצורפים קישורים להרחבת ידע בנושא האפקט הפוטואלקטרי | |  |
|
| | | | | מטרות:
o הכרת המשמעות וההגדרה של וקטור ההעתק, וקטור המהירות ווקטור התאוצה במרחב דו מימדי
o יכולת להציג וקטורים אלו בהצגה פולרית והצגה קרטזית
o חישוב הגדלים בצורה גאומטרית ובצורה אלגברית
o יכולת יישום המושגים הנ"ל לתיאור תנועה אמתית שהם מכירים במרחב הדו ממדי.
| |  |
|
| | | | | תיאור הפעילויות: תלמידים רבים לא מזהים או מקשרים בין הטלפון החכם לאפשרות למידה, ולא בגלל חוסר מוטיבציה. כאשר חושפים לפנהם את האפשרויות הם פעמים רבות שמחים להיעזר ולחקור בעזרת המכשיר שנמצא בכיסם תמיד. פעמים רבות הם מאמצים את צורת החשיבה החדשה ומשתמשים בטלפון לחקירה עצמאית. | |  |
|
| | | | | במסגרת הפעילות התלמידים מקבלים קישור למילות שיר שאנו בוחרים. מתוך השיר הם בוחרים תופעות פיזיקליות ומסבירים אותם במצגת קצרה או בתוצר אחר (שיר, הופעה, ספרון). | |  |
|
| | | | | דרישות מוקדמות: מיומנויות צילום בסיסיות, מיומנויות חיפוש מידע ויכולת תמצות וסיכום
מטרת פעילות זו לחשוף את תלמידי כיתות יוד שעדיין לא בחרו במגמה ליופי ולרלוונטיות של מקצוע הפיזיקה תוך השתתפות בתחרות נושאת פרסים. הפעילות מעבירה מסר חשוב: הפיזיקה מצויה מסביב, בכל מקום, צריך רק ללמוד להתבונן ולחפש.
| |  |
|