פעילויות המסייעות בלימוד "קול, גלים ותקשורת" תוך שימוש בפוטנציאל של התקשוב

מר נאיף עוואד, מר בשארה ואקים
awad_nayif@yahoo.com

בהצגה יוצגו מספר פעילויות המסייעות בלימוד "קול, גלים ותקשורת" תוך שימוש בפוטנציאל של התקשוב. למשל,

  1. שימוש בתוכנת מחשב Audacity המסייעות בלימוד על גלי קול. בעזרת תוכנת המחשב  אפשר יהיה להקליט ולערוך קול. אפשר גם למדוד את מהירות הקול באוויר ובגזים אחרים, לכך נדרש: מחשב, תוכנת אודסיטי, צינור באורך כ- 1מ. משך זמן הפעילות:25-20 דקות.
  2. שימוש בתוכנת PRAAT לניתוח מעמיק של קול. כל תלמיד מקליט קולות שונים ומקבל מידע אודות התדרים השונים העוצמה. מומלץ לאפשר לתלמידים להקליט קולות של תינוק, ילד, גבר ואישה ולערוך השוואות ביניהם . 25 דקות.
    השימוש בתוכנות ייעשה לאחר הדרכה והדגמה מסודרת של המורה בפני התלמידים. מומלץ להציע את התוכנות לתלמידים לאחר שרכשו את המושגים הבסיסיים על גלים. 
  3. בנייה של מיקרופונים שונים - מיקרופון פחמן, מיקרופון מגנטי, ומיקרופון מבוסס אור. חומר נדרש: פחמן, מגנט, סליל,תא סולרי, כוס פלסטיק,  מחשב, תוכנת אודסיטי, 2 חוטי מתכת. זמן משוער לכל מיקרופון,בין 25 - 30  דקות. אפשר לחלק את הכתה לשלוש קבוצות, וכל קבוצה תעסוק בסוג מסוים של מיקרופון.