"וויסות תהליכי למידה באמצעות למידה מבוססת חקר"

ד"ר רחלה תורג'מן
raturg@gmail.com
מובילת קהילת מורי הפיזיקה של רשת אמי"ת

 

למידה בדרך החקר דורשת שלוב של  ערוצי חשיבה רבים כגון: שאילת שאלות, ניסוח שאלות חקר, תכנון ניסוי, ביצוע ניסוי, איסוף תוצאות, עיבוד, ניתוח והסקת מסקנות.
הוראת הפיזיקה המסורתית שונה במהותה מהוראת הפיזיקה מבוססת חקר.
האמנם זהו אתגר ללמד פיזיקה רב ערוצית מחשבתית?
בסדנה זו, המשתתפים יתנסו בבניית חלק שעור למידה בדרך החקר. התנסות זו תושווה לעבודה המסורתית השגרתית וכך יודגשו סגולותיה והערך המוסף הפדגוגי  של למידה בדרך החקר .
המפגש מיועד למורים שלא התנסו בלמידת חקר. בעקבות הסדנא ייפתח פורום באתר המורים.