הכנס הארצי השנתי של מורי הפיזיקה - תשע"ה
סדנאות "30 – הלכה למעשה", מושבים מקבילים, סבב שני
אורי ליבנה
urlivpj@gmail.com
מדריך מנח"י מורה בביה"ס רנה קסין ירושלים.
תיאור הפעילויות: תלמידים רבים לא מזהים או מקשרים בין הטלפון החכם לאפשרות למידה, ולא בגלל חוסר מוטיבציה. כאשר חושפים לפנהם את האפשרויות הם פעמים רבות שמחים להיעזר ולחקור בעזרת המכשיר שנמצא בכיסם תמיד. פעמים רבות הם מאמצים את צורת החשיבה החדשה ומשתמשים בטלפון לחקירה עצמאית.
שם היישום
|
אנדרואיד
|
אפל
|
מטרונום – לשימוש התלמידים כדי לקבוע מהירות או יחס בין מהירויות (מהיר יותר/פחות).
|
|
|
מכוון גיטרה – מעבר ליופי שבאפליקציה, היא פותחת פתח לשאלות רבות שעולות מהתלמידים: מה זה ווליום/הרץ/תו? מה ההבדל בין "דו" בגיטרה ובפסנתר? וכד'
|
|
|
גרף תאוצה – כל מכשיר חכם מגיע עם חיישן תאוצה. בעזרת אפליקציית גרף ניתן לראות את התאוצה לפי צירי המרחב, לחשב תאוצות שונות לדוגמה: נפילה חופשית, נפילה על מישור משופע, מטוטלת ועוד.
|
|
|
מחשבונים/מכוללי גרפים
|
|
|
סטופר/טיימר
|
|
|
פלס, מצפן ומד זווית
|
|
|
מפת כוכבים אינטראקטיבית – מפנים את הטלפון לשמיים ורואים את מפת הכוכבים, מיקום מרחבי.
|
|
|
מחולל תדרים (צלילים) – שימושיים, לדוגמה: הפעלת צליל בודד בשני רמקולים. מיקום האוזן יקבע אם הסופרפוזיציה הורסת או בונה (שומעים או לא).
|
|
|
רשימת גלאים שאפשר לשחק איתם בהרבה טלפונים חכמים *
|
|
|
לכל אפליקציה יש עשרות מתחרות, אולי חלקן יותר טובות מאלה שהצעתי לכם. היות ולי יש מכשיר אנדרואיד, אני לא מכיר ולא יכול לבדוק את איכות אפליקציות אפל.
דוגמאות לשימוש מתקדם: חקירת תנועה:
- סרטונים לפני עריכה
- סרטונים אחרי עריכה
- מיקרוסקופ