תחרות צילום פיזיקה כחלק מהערכה בכיתות יוד הטרוגניות |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
הכנס הארצי השנתי של מורי הפיזיקה - תשע"ה סדנאות "30 – הלכה למעשה", מושבים מקבילים, סבב ראשון
סמדר לוי, בוריס באם, עופר זיטמן, אורן גילת orengt@gmail.com תיכון הדרים, הוד השרון משך הזמן הנדרש מהתלמיד בבית: 3-5 שעות משך הזמן שהפעילות אורכת בכיתה: 5-10 דקות לכל זוג רצף במהלך ההוראה: ללא תלות בחומר הלימוד דרישות מוקדמות: מיומנויות צילום בסיסיות, מיומנויות חיפוש מידע ויכולת תמצות וסיכום מטרת פעילות זו לחשוף את תלמידי כיתות יוד שעדיין לא בחרו במגמה ליופי ולרלוונטיות של מקצוע הפיזיקה תוך השתתפות בתחרות נושאת פרסים. הפעילות מעבירה מסר חשוב: הפיזיקה מצויה מסביב, בכל מקום, צריך רק ללמוד להתבונן ולחפש. בנוסף מאפשרת הפעילות לתלמידים המתקשים במקצוע להיות מוערכים בדרך אחרת ולא על ידי מבחן. חומרי עזר נדרשים: הפעילות נעשית על ידי התלמידים בבית. לצורך הצגת התמונות נחוץ מקום בבית הספר בו ניתן לתלות את התמונות להצגה, כגון על הקיר במסדרון הכניסה לבי"ס או בסמוך למעבדה. בכיתות רצוי להציג בעזרת מקרן ומחשב. מהלך הפעילות: הפעילות היא פעילות לכל תלמידי כיתות י' המתקיימת בבית הספר בכל שנה במהלך המחצית הראשונה. כחודש וחצי לאחר תחילת הלימודים מקבלים התלמידים את הגדרת המשימה: עליהם לצלם תופעה פיזיקלית בצורה מעניינת ואסתטית, ולסכם ולכתוב לה הסבר תוך שימוש במושגים וברעיונות בפיזיקה (בהיקף של עד עמוד). לאחר ההגשה, מעריך כל מורה את העבודות שהתקבלו מכיתתו על פי מחוון ומאפשר לתלמידים לתקן את ההסבר שנתנו לפני הצגת העבודות במסדרונות בית הספר. לאחר שהסתיימה ההערכה על ידי מורי הכיתות מוצגות כל התמונות בתערוכה במסדרונות בית הספר וחבר השופטים והתלמידים בוחרים בשלוש תמונות זוכות בתחרות. הציון שמתקבל מהערכת המורים מהווה כ 10%- מציון המחצית של כל תלמידי השכבה. ההשתתפות בתחרות עצמה אינה חובה והבחירה בתמונות הזוכות נעשית ללא קשר לציון שניתן על ידי המורה. בבחירת התמונות הזוכות מושם דגש על מרכזיות התופעה הפיזיקלית, הדיוק בהסבר, איכות התמונה ומקוריות. בנוסף להצגה בתערוכה מומלץ שהתלמידים יציגו את עבודתם בפני חבריהם בכיתות. מחוון למתן ציון לתמונות שהוגשו במסגרת תחרות הצילום השנתית הערה: הציון הניתן על פי מחוון זה הינו חלק מציון המחצית של כל תלמיד ואינו מהווה חלק מהשיפוט בתחרות.
הנחיות למשתתפי תחרות הצילום 2015 הפיזיקה מצויה מסביבנו בכל מקום. צוות הפיזיקה של בית הספר מזמין אתכם להתבונן בה ולתעד אותה בעזרת צילום תמונות המתארות תופעות הקשורות לפיזיקה – תופעות טבעיות, אירועים באיי היומיום או מצבים יזומים. עליכם לצלם תופעה פיזיקלית שתבארו ולספק לה הסבר מדעי בהיקף של עמוד. השיפוט בתחרות מבוסס על מרכזיות התופעה הפיזיקלית בתמונה, מקוריות בבחירת התופעה הפיזיקלית ונושא הצילום, איכות התמונה, ומידת הדיוק בהסבר המדעי לתופעה. אבר השופטים של התחרות יורכב, מצלם מקצועי, ממורי הפיזיקה בבית הספר, תלמידים ונציג הנהלת בית הספר. לצלמי התמונות הזוכות בתחרות יוענקו פרסים! בנוסף יעריך כל מורה את התמונות של התלמידים בכיתתו ויעניק להם ציון שאינו תלוי בתוצאות התחרות. את התמונות כולל ההסבר המצורף יש להגיש עד תאריך _______________ את ההגשה יש לעשות בזוגות בלבד (לא יחידים ולא שלשות). ניתן ליצור זוגות מכיתות שונות. על מנת להשתתף בתחרות עליכם להגיש לתאריך הנקוב:
עבודה מהנה ובהצלחה לכולם! מצוות פיזיקה של תיכון הדרים
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||