2.10 תנועה מעגלית (6 שעות) |
|||
א. גם נושא זה כדאי להציג מהקל אל הכבד: לעסוק תחילה בתנועה מעגלית קצובה, ולאחר מכן בתנועה מעגלית שבה המהירות משתנה לא רק בכיווּנה, אלא גם בגודלה. ב. מומלץ לא להשתמש במונח "כוח צנטריפטלי", כיוון שתלמידים נוטים להוסיף כוח צנטריפטלי לכוחות הפועלים על הגוף. מצד שני, המונח מוכר, לכן די להסתפק באמירה "יש המכנים את סכום הרכיבים הרדיאליים של הכוחות בשם: כוח צנטריפטלי". ג. את גזירת הביטוי לגודל התאוצה הצנטריפטלית כדאי לעשות בשלבים:
_________________________________________________________ |
|||
|
|||