|
הוראת הפיסיקה בגישה חוקרת –פעילויות חישוביות במעבדה ובכתה
|
משתתפי ההשתלמות יכירו כלים חישוביים חינמיים וקלים להפעלה, יעבדו באופן עצמאי על כתיבת מודלים חישוביים רלוונטיים לחומר הלימוד בתיכון, וידונו בשיתוף עם מדענים ממכון ויצמן למדע בדרכים מיטביות לקדם את השימוש בכלים חישוביים בכיתת הפיסיקה.
המשתתפים יתנסו במשימות מסוגים שונים:
- פתרון בעיות שקשה או בלתי אפשרי לפתור בלי עזרת מחשב, כמו חישוב מסלולים קפלריים אליפטיים, מטוטלת במשרעת סופית ותנועה בליסטית הכוללת חיכוך עם האוויר.
- בניית הדמיות שמאפשרות להמחיש בצורה ברורה גדלים ומושגים פיסיקליים בסיסיים כמו וקטורי מיקום, מהירות ותאוצה, ולפתח הבנה מושגית.
- משימות חקר שבהן תלמידים מתאימים בין מודל חישובי לתלות שמדדו בניסוי (לדוגמה: בחירה בין מודלים של כוחות גרר שונים לתיאור תנועה של גופים בנוזלים).
- משימות העשרה שמקשרות בין נושאים שונים.
במהלך שנת הלימודים תשע"ו יוכלו המעוניינים להצטרף להשתלמות המשך שתתמוך בהטמעה של הכלים בכיתות.
הפרויקט הוא יוזמה של המחלקה להוראת המדעים והפקולטה לפיסיקה במכון ויצמן למדע
קהל היעד מורים לפיסיקה שמלמדים בחטיבה העליונה. אין צורך בניסיון מוקדם בתכנות.
בתוכנית המחצית הראשונה של ההשתלמות תתמקד בשפת VPython, גרסה של Pythpn שפותחה במטרה להקל על כתיבת הדמיות ויזואליות תלת-ממדיות. המחצית השנייה של ההשתלמות תתמקד בשפת Scilab, חלופה חינמית ל-Mathlab הנפוצה שנמצאת בשימוש של מדענים ומהנדסים. המורים ילמדו כלים תכנותיים בסיסיים.
|
תאריך 30/06/2015 - 8/06/2015 מיקום מעבדה 1, מכון דוידסון |
|
|
|