מורים מציעים הפעלות לכיתה

איור: ויקיפדיה
איור: ויקיפדיה

תנועת קלעים (תנועה בליסטית), ניסוי גילוי

חקר מסלול תנועה בליסטית בצורת גילוי, אפיון בעיה מציאותית במונחים פיזיקליים, פעילות חווייתית ומהנה.
תחרות צילום פיזיקה כחלק מהערכה בכיתות יוד הטרוגניות

תחרות צילום פיזיקה כחלק מהערכה בכיתות יוד הטרוגניות

מטרת פעילות זו לחשוף את תלמידי כיתות יוד שעדיין לא בחרו במגמה ליופי ולרלוונטיות של מקצוע הפיזיקה תוך השתתפות בתחרות נושאת פרסים. הפעילות מעבירה מסר חשוב: הפיזיקה מצויה מסביב, בכל מקום, צריך רק ללמוד להתבונן ולחפש. בנוסף מאפשרת הפעילות לתלמידים המתקשים במקצוע להיות מוערכים בדרך אחרת ולא על ידי מבחן.
צילום: שטרסטוק
צילום: שטרסטוק

מיני-מחקרים באופטיקה

במהלך התוכנית, התלמידים הופכים מצרכני ידע ליצרני ידע בזעיר אנפין. הם עוסקים בתכנים המופיעים הן בתוכנית הלימודים והן בתכנים שמעבר לה. הם נדרשים לפתח מיומנויות עבודה במעבדה, יכולת שימוש בתוכנות מחשב, יכולות עבודה בצוות, לאסוף ולעבד מידע, לפתור בעיות, לפתח מיומנויות של הצגת הידע ועוד.
איור: ויקיפדיה
איור: ויקיפדיה

ניתוח מתמטי של סרטון וידאו ללימוד נושא וקטורים

הכרת המשמעות וההגדרה של וקטור ההעתק, וקטור המהירות ווקטור התאוצה במרחב דו מימדי. יכולת להציג וקטורים אלו בהצגה פולרית והצגה קרטזית. חישוב הגדלים בצורה גאומטרית ובצורה אלגברית. יכולת יישום המושגים הנ"ל לתיאור תנועה אמתית שהם מכירים במרחב הדו ממדי.
צילום: ויקיפדיה
צילום: ויקיפדיה

שימוש בטלפון חכם להנעת למידה

תלמידים רבים לא מזהים או מקשרים בין הטלפון החכם לאפשרות למידה, ולא בגלל חוסר מוטיבציה. כאשר חושפים לפנהם את האפשרויות הם פעמים רבות שמחים להיעזר ולחקור בעזרת המכשיר שנמצא בכיסם תמיד. פעמים רבות הם מאמצים את צורת החשיבה החדשה ומשתמשים בטלפון לחקירה עצמאית.