בוחרות ובוחרים פיזיקה!

"רק מי שלוקח סיכון והולך רחוק, מגלה עד כמה רחוק הוא יכול להגיע."

 

אלברט איינשטיין

בוחרים ובוחרות פיזיקה- עלון
מדוע השמים כחולים? מהו זרם חשמלי?
האם הטלפון הסלולרי יכול להזיק?
מהו חומר רדיואקטיבי? איך הוא יכול לשמש במלחמה נגד הסרטן, מחד, ולסכן את הבריאות, מאידך?
איך פועל תנור מיקרוגל? מהם צילומי רנטגן,
CT ו- MRI?
לימודי פיזיקה יאפשרו לכם לדעת את התשובות על השאלות האלה ועל שאלות רבות נוספות.
כדאי ללמוד פיזיקה כי זה מעניין ומפתח חשיבה, כי רק ידע בפיזיקה מאפשר הבנה מעמיקה של הטבע.
זה כדאי, כי הצבא נותן עדיפות לבוגרי פיזיקה במגוון תפקידים מעניינים. האם ידעתם שרוב מסיימי קורס טיס הם בוגרי פיזיקה, כך גם רוב מסיימי קורס חובלים וצוללנים?
זה כדאי כי לבוגרי פיזיקה יתרון משמעותי בקבלה לכל המוסדות להשכלה גבוהה, לפקולטות היוקרתיות והמבוקשות ביותר, כולל רפואה, מדעים מדויקים והנדסה.


תנאי קבלה לאוניברסיטאות לשנת הלימודים תשע"ו
מסלולי הלימוד בהם נדרשת בחינת הבגרות בפיזיקה כתנאי לקבלה ללימודים בשנת תשע"ה באוניברסיטאות ובחלק מהמכללות.
פיזיכיף - פעילויות לעידוד בחירת פיזיקה בתיכון
בקובץ זה מובאות 17 פעילויות, בחלקן מוכרות, המאפשרות ליישם עקרונות פיזיקליים תוך כדי
שימוש במשחק ובתחרות. בכל פעילות מפורטים הן החלק הטכני והן החלק הדידקטי ומועלות הצעות לשילובם בהוראה בכיתה, ביריד מדעים או במשחק.
בנות ופיזיקה
מדריך למורה עם הנחיות וחומרים לעידוד בחירת פיזיקה

מדריך למורה עם הנחיות וחומרים לעידוד בחירת פיזיקה

חשוב למורים להבהיר כי בראייה לטווח ארוך, השקעה במגמת לימודים משמעותית עשויה להשתלם, ומתחייבת מחשבה רבה בטרם יגיעו, התלמידה או התלמיד המתלבט, למסקנה "קלה" לטווח הקצר.
איך התלמידים בוחרים מסלול לימודים או מגמה בתיכון

איך התלמידים בוחרים מסלול לימודים או מגמה בתיכון

למה לבחור ללמוד בכיתת מדעים?
מידע על התכנית ללמידה משמעותית "ישראל עולה כיתה" בתיכון

מידע על התכנית ללמידה משמעותית "ישראל עולה כיתה" בתיכון

מאיזו שנה תיושם התכנית ובאילו בתי ספר?
מה מאפיין את שיטת הלמידה המשמעותית?
השינויים המרכזיים שיחולו בתיכונים עם כניסת הלמידה המשמעותית למערכת.
מסמך התאמות חדש לתלמידים עם לקויות למידה בחינוך הרגיל

מסמך התאמות חדש לתלמידים עם לקויות למידה בחינוך הרגיל

המתווה החדש יצמצם בצורה ניכרת את הצורך באבחונים לסוגיהם לצד הגברת האוטונומיה של הצוותים החינוכיים ומתן כלים להעצמת התלמיד. בשלב הראשון ההנחיות בדבר התאמות בהיבחנות מתייחסות לתלמידי כיתה י' בלבד. בשלב הבא תותאם התכנית לכלל המערכת.